Podnik podle jeho ředitele Luboše Wejnara při úpravě jízdních řádů vycházel zejména z připomínek od cestujících. Právě z jejich podnětu se znovu zavádějí zastávky na znamení pro autobusy jezdící v pracovních dnech po 20:00 a o víkendech. "Pokud na zastávce nikdo nebude a cestující v autobuse si nezazvoní, tak řidič zastavovat nebude," uvedla Poršová.
Nově se také zavádí takzvaná přestupní vazba, 20 a 50 minut po každé započaté hodině. "Stávalo se, že cestujícím při přestupu na jinou linku autobus o pár minut ujel. Bude tam proto prostor dvou až pěti minut na přestup," uvedla mluvčí DPMLJ.
To samé zažívali v pracovních dnech v noci zaměstnanci z průmyslových zón Sever a Jih. Na autobusy přijíždějící ze zón mezi 22:30 a 22:34 proto budou ostatní linky čekat do 22:38, nyní odjíždějí o osm minut dříve.
Od 10. prosince také začne v pracovních dnech dříve jezdit tramvaj mezi Libercem a Jabloncem. První spoj z Liberce vyjede už ve 3:55, o sedm minut dříve než podle současného jízdního řádu. I v tomto případě je důvodem lepší návaznost na další linky. Tramvaj se z Jablonce bude vracet tak, aby cestující měli šanci stihnout odjezdy autobusů v Liberci ve 4:54.
Liberecký dopravní podnik je největší společností ve vlastnictví Liberce, od podzimu 2009 je menšinovým vlastníkem sousední Jablonec nad Nisou. Podnik s půlmiliardovým obratem zajišťuje městskou dopravu ve stotisícovém krajském městě i sousedním Jablonci, kde ale na základě smlouvy jezdí semilská společnost BusLine. Více než 200 autobusů a tramvají obou společností přepravilo loni na 68 linkách přes 32,5 milionu cestujících.
zdroj: ČTK