Nový jízdní řád zlepší podle Pospíšila také autobusové spojení přímo v Semilech, kde vznikne prodloužením linky z Jilemnice jakási městská doprava. "Vybrané autobusy tam budou zajíždět až na sídliště Řeky," upřesnil Pospíšil. Další vlak přibude v létě na trati z Kořenova do Sklářské Poreby v Polsku. Místo pěti párů jich bude v letní sezoně jezdit šest. Nejdiskutabilnější změnou je zrušení regionálních vlaků z Liberce na Křižany a Jablonné v Podještědí. Kvůli poškození trati tam už půl roku jezdí náhradní autobusy. "Aby lidé nemuseli dvakrát přesedat, nahradíme je linkovými autobusy přímo z Liberce," dodal Pospíšil.
Cestující v Libereckém kraji příští rok čekají mnohá další omezení. "Výluka mezi Libercem a Jablonným není jediná, chystá se rekonstrukce tratě Liberec - Tanvald, zároveň se bude opravovat tramvajová trať z Liberce do Jablonce," uvedl Pospíšil. Chystají se podle něj výlukové práce na frekventované železniční trati z Liberce přes Turnov do Staré Paky. "Měl by se stavět i nový dopravní terminál v Železném Brodě," dodal, cestující by proto měli sledovat informace o výlukách na www.iidol.cz.
Liberecký kraj drží v posledních letech objem železniční a autobusové dopravy zhruba na stabilní úrovni. Autobusoví dopravci najezdí kolem 12 milionů kilometrů, dopravci na železnici přes čtyři miliony kilometrů a další milion naježděných kilometrů představuje tramvajové spojení mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou. Počet cestujících mírně stoupá. Zajištění veřejné dopravy stojí letos kraj 520 milionů korun, dalších 82 milionů korun přidalo ministerstvo dopravy na železniční dopravu. Skoro 25 miliony přispívají obce, které za každého obyvatele platí 90 korun. "Dalších sedm milionů přidaly firmy, pro které zajišťujeme spojení," řekl vedoucí krajského odboru dopravy Jan Čáp. V příštím roce to bude podobné.
zdroj: ČTK